duminică, 8 ianuarie 2012

nu are iertare, dar are judecata


Of, Parinte, nu stiu ce am facut sa merit atata ajutor din partea Sfintiei tale...

Da, ma intreb mereu daca fac bine ce fac si ma rog mereu sa fiu indrumata in cazul in care ma insel, caci sunt doar un om si atat. Si imi pare sincer rau ca nu putem trai ca oamenii, in armonie si in iubire si mare pacat ca sunt nevoita acum sa moderez comentariile pentru ca altfel nu se poate... Dar uneori e bine sa invatam (cu totii) sa ne gandim de doua ori inainte de a ne deschide gura. O noapte linistita TUTUROR!

Nimic mai greu, nimic mai periculos decat sa te lupti cu ingustimea si cu formalismul.

Nimic mai primejdios, decat a combate rautatea, care crede ca are dreptate, ca apara adevarul si ca slujeste lui Dumnezeu. Aceste forme ale relei-vointe au infrant si pe Iisus. Desi Dumnezeu n-a revelat o Scriptura impotriva Sa, formalismul [dupa aluatul] iudaic a intors-o impotriva lui Dumnezeu.

Iata ce poate rautatea; sa stea impotriva iubirii de oameni si de Dumnezeu; impotriva ei, nu poate nimic, nici Iisus. De aceea, rautatea, pentru ca nu se poate schimba in bucurie nicidecum, nu are iertare, ea este impotriva iertarii si a oricarei tamaduiri, dar are judecata.

Iisus a tamaduit orbirea ochilor dar n-a putut tamadui orbirea rautatii.
Orbirea rautatii nu are leac..." Parintele Arsenie Boca

Un comentariu:

  1. Sunt oficial impotriva expresiei "formalismul [dupa aluatul] iudaic".

    Cf. dl Christopher Hitchens, contribuitor de durata total reputabil si talentat la publicatia culturala Vanity Fair, cu care eu am fost de acord de multe ori inainte sa paraseasca recent aceasta lume, (chiar daca dansul se declarase liber cugetator si eu m-am declarat credincios), religia iudaica este singura religie care se autoexamineaza in continuu, deci a spune ca este cumva caracterizata de formalism este pur si simplu un neadevar.

    RăspundețiȘtergere