joi, 26 ianuarie 2012

ce vreau Eu



deschid biblioteca pasilor mei
lasand geana din umbra sa-mi mangaie fila
deschid bibioteca pasilor mei
cum as deschide la rasarit
sicriul in care a fost ingropat Hesse

un pas aici unul acolo
stangaci apasator increzator sublim
dar urma urmei frageda si rece

nu stiu pe care l-am iubit mai mult
de buna seama fiecare m-a indumat
acolo unde ma astepta intrebarea nocturna
ce-n ceasul tainicei cercetari se petrece

in bibioteca respira odihnitor o harta
pe care mi-a talmacit-o candva un dor Inviat
dintr-un vis trecator

planetele dansau pe cerul sau
cum danseaza ielele intr-o oarecare seara

vrajind scrupulos neofiti pe potece
asadar
lasam geana de umbra sa-mi mangaie fila

si-mi priveam singurul pas si cel dintai vis 
care de-abia mai respira printre miile de vise 
adormite pe rafturi;
ii ascultam pulsul
asa cum asculti simfonia lui marguez
cand te mustra sarea din lacrima seaca

prigonita-n oceanice valuri

in concedii ne scaldam in propria sare

pentru a ne reaminti cea dintai rana
dar nu despre asta vroiam sa vorbesc intr-o astfel de noapte
chiar daca iarna ne inecam in exact aceeasi
ninsoare

te-am luat cu grija in palma

si te privesc cum respiri sacadat, vis al meu.
te-am luat cu grija in palma sa te privesc
pentru ultima oara.

am sa te trec dincolo 
nu se poate sa ramai aici
pe o vreme ca asta, dragul meu

si totusi, maria
iarasi ai uitat sa intrebi
ce vreau Eu

..........

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu