luni, 29 noiembrie 2010

Si Hams Si Regretel


A ajuns la mine una dintre cele mai frumoase carti: Matei Florian- "Si Hams Si Regretel"... "un intreg univers fantast, populat cu o legiune de pitici din ceata colorata. In fruntea acestei legiuni, un nou cuplu se pregateste sa intre in galeria indragostitilor legendari: Si Hams Si Regretel (atentie, e vorba de un singur nume si un singur personaj!) si minunata sa Tristina. Aventurile lor in lumea "picioarelor pare" , oameni- adulti- in- toata- firea, nu curg insa, asa cum te-ai astepta de la asemenea figuri de basm, vesel si clinchetitor. Fapturile de vazduh, chiar peltice sau corcite cu spiridusi, trec si ele prin suferinte adevarate si tragedii. Ca si oamenii pe langa care plutesc..."

Si un fragment care pe mine, pare-se, nu ma lasa sa adorm... " Regretel nu are ce cauta unde esti tu acum, iar eu sunt dator sa raman cu el atata timp cat vom avea nevoie unul de altul, atata timp cat lumina lui blanda ma va linisti dupa orice cosmar, iar firele mele incalcite din crestetul capului ii vor mai fi de folos la ceva. Dormi, nu-ti fa griji pentru mine, am sa-ti scriu si asa (...) totul e sa te simt ca esti, apoi si spatele tau poate tresari daca e atins cu degetele usor, usor, cu sfiala nerabdatoare, apoi pielea ta ascunde atatea alunite pierdute, incat ar fi pacat sa nu fie trezite la viata, chemate sa se infioare, sa respire, sa se dezmierde cu buricele degetelor (...) Dormi. E numai vina mea ca eu nu pot face asta,ca sunt inspaimantat sa inchid ochii la gandul ca te voi visa iarasi, crede-ma, n-ai vrea sa afli ce se intampla in visele alea, probabil ca te-ar infricosa si pe tine, probabil ca nu ti-ai mai dori sa-mi citesti scrisorile, asa ca mai bine n-am sa spun nimic, Regretel e singurul care ma intelege, de asta am atata nevoie de el..."

Cum a ajuns cartea asta la mine? Stiu, mi-a daruit-o cineva, spunea ca e pentru mine... si totusi...!!! As incheia cu asta, chiar daca inca nu e ora 5...


"A fost odata, alaltaieri, pe la ora 5, o liniste care m-a facut sa plang."


Iar cad in mine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu