luni, 8 noiembrie 2010

Ernesto Sabato

"Există un anume tip de ficţiuni prin care autorul încearcă să se elibereze de o obsesie, aceasta nefiindu-i clară nici măcar lui însuşi. De bine, de rău, acestea sînt singurele pe care pot să le scriu. Ba mai mult, sînt poveştile misterioase pe care am fost silit să le scriu încă de pe vremea cînd eram adolescent. Din fericire m-am zgîrcit cu publicarea lor şi abia în 1948 m-am hotărît să public una dintre ele: "Tunelul." In cei treisprezece ani ce au urmat, am continuat să explorez acest obscur labirint ce conduce spre principalul secret al vieţii noastre. "- Ernesto Sabato

"Tunelul" - AICI.
"Despre Eroi si Morminte"- AICI.

Lectura placuta!

"Realitatea dură este o confuzie dezolantă de idealuri frumoase şi realizări stângace, dar întotdeauna vor fi câţiva încăpăţânaţi, eroi, sfinţi şi artişti care, în vieţile şi operele lor, ating bucăţi din Absolut, care ne ajută să suportăm realităţile dezgustătoare."

"În lumina judecăţii, viaţa apare ca un lung coşmar din care omul se poate elibera prin moarte, adică printr-un fel de trezire"

"... in orice caz, exista un singur tunel intunecos si singuratic: al meu..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu