miercuri, 3 noiembrie 2010

Revelatie- Apokalypto

Ce-i cu toti oamenii astia frumosi in jurul meu? De unde tot mai apare cate unul doar pentru a-mi spune: sunt aici, aproape?!?

E posibil ca toti frumosii acestia sa fie oglinzile mele? Caci ii recunosc in in ei pe discipolii indrazneti de altadata, care s-au transformat in Jaguari si au invins frica...

P.S. chiar daca au mai incurcat cate o potiune sau au incinerat cate un acoperis :)







Okei, plecand de la faptul ca "Apokalypto" e unul dintre filmele mele preferate- nu numai pentru ca, in urma cu ani tot visat piramide ancestrale printre paduri misterioase care ulterior s-au dovedit a semana incredibil de mult cu vechea civilizatie mayasa- va invit sa vizionati acest film (daca nu l-ati vazut inca, desigur). Am auzit diverse critici referitoare la modul in care a surpins Gibson spiritualitatea civilizatiei si care, cica, ar lasa de dorit... Mie tocmai aceasta subtilitate mi-a placut, descrisa mai degraba la nivel vizual decat prin dialog: fosnetul padurii, avertizarea lui Jaguar in planul oniric, jungla sacra care se pune in slujba celui care a invatat sa o respecte si sa o inteleaga! Dar si aceste replici:

“Fiule, nu-ţi fie frică”
In Mayan: In waal ma’ saajakta.

“Noi căutăm un nou început.”
In Mayan: Yan kaxtik tuumben chuunuj.

“Frica este o boală. Scoate-ţi-o din suflet. ”
In Mayan: Le saajkilo jump’eel k’oja’anil. Jo’os ta puksi’ik’al.

“Am văzut o gaură în Om. Adâncă, asemeni foamei pe care nu o potoleşti niciodată.”
In Mayan: Tene’ tin wilaj lu’ulumkabe yaan ti jump’eel noj jool tu puksi’ik’al. Jun’p’eel jool bey wi’ij mun xu’upule.

“Du-te în pădure! Aleargă! Nu te uita înapoi.”
In Mayan: Puuts’ ene’ex tu t’s’u noj k’aax. Ma’ sut ka wiche’ex.

“Înalţă-ţi spiritul. Să crezi că ai putere.”
In Mayan: Liik’sa wo’ol, tukle’e yaan a muuk’.

Povestea care da raspunsul marilor intrebari ale istoriei: de ce dispar marile civilizatii si se prabusesc splendidele imperii?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu