miercuri, 23 iunie 2010

DRAGOSTE SI SPIRITUALITATE IN TACERE - KIM KI-DUK- "HWAL"

"Acum pictez pe film!" Kim Ki-Duk- "reinventatorul filmului mut de arta!" :)

Multumesc Radu pentru aceasta recomandare :) Filmul m-a sedus intr-o atat de mare masura, incat acum sunt hotarata sa vad cam tot ce a regizat acest om. Ce imi place enorm la acest regizor este faptul ca este zgarcit in actiunea verbala, in vreme ce actiunea psihica este extrem de bogata. Poezia anumitor scene cred ca-ti raman intiparita pe retina ochiului toata viata (cum este cea in care se leagana fata)... Apa, ca motiv al purificarii, al renasterii, felul in care ea straluceste in lumina zilei te invita, te provoaca, te hipnotizeaza, ca un univers sau un portal de trecere spre o alta lume! Iar despre tema arcului ce sa mai spun? Nu stiu de ce am ajuns sa iubesc arta tragerii cu arcul atat de mult, adica, ma rog, banuiti si voi: cam toate iubirile mele din aceasta viata au o puternica inradacinare in universul meu oniric :) De aici a plecat totul... de la un vis! Si de atunci simt un dor de nedescris de a tine un arc si o sageata in mana, de a invata sau a-mi reaminti ceva ce odata stiam! Bineinteles ca filmul a fost exact pe forma sufletului meu si pentru asta simt nevoia sa-i mai multumesc odata prietenului care mi l-a recomandat! Multumesc! Si pentru ca am un deosebit respect pentru tacerile care se lasa de fiecare data cand simti ca ai trait o noapte magica, am sa ma opresc aici, invintandu-va sa va uitati la acest film absolut superb! As incheia cu asta:

"STRENGTH AND BEAUTIFUL SOUND LIKE IN THE TAUTNESS OF A BOW. I WANT TO LIVE LIKE THIS UNTIL THE DAY I DIE. "

"Regizorul spune că toate filmele lui au la bază un gen de ură îndreptat spre lucrurile pe care nu le-a înţeles şi care i s-au întâmplat şi-n viaţa reală. O atenţie deosebită este acordată şi pericolului, prezent uneori ca învăţătură de minte, alteori ca semn al (in)certitudinii. În Hwal, fata ce se dădea în leagăn este ţinta săgeţilor care urmau să spună viitorul..."

A, inca ceva... cat imi plac mie genul asta de intalniri, cand oamenii vorbesc mai mult din suflet, din strafund, din adanc, din priviri, decat prin cuvinte! Limbajul privirii si cel corporal exprima, cu siguranta, mult mai mult din Adancul acela care stie totul despre noi: cine suntem, de ce ne-am intalnit, ce avem noi de invatat unii de la altii. In vreme ce cuvintele ne ingradesc si ne limiteaza, privirea lasa locul unui univers infinit si plin de tainice intelesuri! Asadar, nu va fie frica sa taceti si sa savurati linistea, atunci cand simtiti ca doar ea poate exprima sentimentul care nu poate fi tradus prin cuvinte! :)



"A girl who thought the sea was the whole world - becomes the whole world to an old man..."

Acuma sincer, cum sa nu iubesc eu filmul asta? Arcul, marea, linistea, leaganul, destinul, muzica, jocul, dragostea, inocenta... :) multumesc, Radu!!!


6 comentarii:

  1. Ma bucur ca ti-a placut!
    De regula personajele principale ale lui Kim Ki-duk nu vorbesc sau au doar doua-trei replici, ceea ce le face foarte simpatice. Este foarte bine ca poti sa interpretezi imaginile, asta te califica pentru multe alte surprize placute :). Atentie insa, vor fi si scene dure, Kim Ki-Duk nu e chiar un baiat de zahar!
    Multumesc si eu, esti foarte amabila!

    RăspundețiȘtergere
  2. da, m-am prins ca exista scene dure, am citit deja o gramada de informatii despre filmele lui. Baiat de zahar? Nu l-am vazut deloc asa... dar probabil ca las impresia asta ori de cate ori ma entuziasmez, se prea poate... :) imi plac demascarile la el, cand cei neinduplecati isi dezvelesc slabiciunile si temerile, imi place ca totul e surpinzator si pe fata! chiar daca e "fata nevazuta" a lunii :) o noapte de sanziene plina de magie iti doresc! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Un prieten de-al meu nu a reusit sa vada in intregime unul dintre filmele lui, "seom/the isle", ma gandeam doar la faptul ca unul care ar incepe cu acest film probabil nu ar dori sa mai incerce si altceva, cred ca asta vroiam sa spun. Scuza-ma daca am parut ironic.

    Deci am ratat noaptea de sanziene! In schimb am ramas cu un ciob de vis: in largul marii se ridica un turn iar in varful acestuia un cal dadea din copite amenintator! ma multumesc cu acest vis, ce sa fac :)

    RăspundețiȘtergere
  4. :) esti tare dragut, Radu, chiar nu am simtit niciun fel de ironie din partea ta! eu am zis de de multe ori ca m-a blestemat careva sa vad numai partea frumoasa din oameni (si regizori!)- deci, asta e blestemul meu! :) dar chiar si in Arcul "ii scapa" regizorului anumite aspecte mai violente, asa (de pilda, cand studentul loveste cocosul!) Promit ca am sa incerc sa vad si alte filme si te voi tine la curent!

    Hm, poate ca tu ai ratat noapte de sanziene, dar observ ca ea nu te-a ratat pe tine :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Toate sunt curate pentru cei curaţi ... se zice :)

    RăspundețiȘtergere
  6. nu e nimeni curat pe lumea asta, in afara de copii si de sfinti :)

    RăspundețiȘtergere