miercuri, 12 mai 2010

Lacrima LaCrima


"Despre viata nu se poate scrie decat cu un toc inmuiat in lacrimi!" Cioran

Si totusi, ce bine de cei care n-au impietrit cu totul si inca mai pot plange... Lacram... Lancram... Lacrima... La Crima... cad bucatelele de suflet purificat sa mai spele pamantul asta intristat... De o vreme, de o buna bucata de vreme, caut linistea, neclintirea, de frica sa nu tulbur adancul din mine. Acasa, cea mai interesanta discutie a fost cea cu nepotica de sase ani, despre ingeri... ma intreaba mereu de ce nu-i poate vedea pe Ingeri si pe urma raspunde singura: "de fapt, cred ca ingerul mi-a dat ideea aia..."; asa, hodoronc- tronc, pe cand eu vorbeam de lucruri mai pe intelesul copiilor, ea, dintr-o data, imi vorbeste de idei... si ma gandesc cat de simplu ar putea fi totul, daca am alege sa hranim clipele astea si le-am da valoarea cuvenita, daca am uita de egoul nostru care nu suporta sa fie contrazis, cat de simplu ar putea fi totul... ar putea... chiar ar putea, sa stiti!

Nu mai stiu unde mi-e casa... sau mai bine zis, unde e acasa! Imi dau seama ca tot mai mult ma simt ca un pribeag, ca un strain... Atunci, in seara aceea, povestind la lumina lampii cu ea despre Ingeri, m-am simtit din nou ca in visele acelea, cand ma plimbam singura prin diferite paduri ancestrale, ca in visele acelea cu temple gigantice sculptate in stanci si scaldate in valurile marii de culoarea albastra a tigrilor lui Borges din Cartea de Nisip... un albastru pe care il poti vedea doar in vise!

Intamplator sau nu, toate semnele de astazi au dus iar in aceeasi directie! Si da, Cioran avea dreptate! Si Dostoievski... si Milarepa... si Kundun... Si mai bine sa alegem sa fim cei "fericiti care plang" decat sa inlocuim lacrima cu (la) crima,asa cum aleg sa faca cei impietriti: sa raneasca si sa sfarame in bucatele sufletele blande si induratoare! Doamne Ajuta!

"Nu pe pamant, colo sus... sunt asemenea ochi care plang si jelesc pe oamenii pacatosi, ii plang fara sa-i dojeneasca, fara sa-i dojeneasca!" Dostoievski

"Indurati durerile trupesti si pe cele mentale. Castigati astfel cunoastere din experienta!
Folositi incercarile si nenorocirile ca ajutoare pe Cale!" Milarepa

"Cand ma vezi si incerc sa fiu un om mai bun, sa te vezi pe tine insuti!" Kundun

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu