joi, 13 mai 2010

Intelesuri din Noapte



Mergeam pe strada, era ora inserarii... ma gandeam la tot ce am vorbit astazi, acolo, in parcul magic. Ne simteam atat de in afara Matrixului- ca s-o spun pe aia dreapta- incat parca incet ni se stergeau contururile, cam cum e in Profetiile de la Celestine... Aceleasi intrebari, aceleasi raspunsuri, aceleasi framantari. La ce-mi mai foloseste mie viata aceasta de clown trist si toata arta asta care nu mai vorbeste decat despre egourile unora si frustrarile altora? Cu fiecare clipa care trece, tot ce-mi scoate Dumnezeu in cale e semnul clar al iluziei, e capitolul numit la inceput de roman "Gustul Durerii."

Nu ma plang, nu; vreau doar sa inteleg..."am raspuns invitatiei fecioarelor despletite care m-au invatat sa storc uleiul din masline si care m-au invitat sa deslusesc intelesuri din noapte..." sau asa ceva... Iubirea se sfarseste in despartire, fericirea se transforma in dezamagire, viata merge spre moarte... oriunde intorc capul vad astazi, acum, aceleasi semne! Si din toate astea inteleg ca trebuie sa fac ceva cu viata mea, ca VREAU sa fac ceva mai mult! Coincidentele iar apar unele dupa altele, "it's scaring", vorba celui de care mi-e dor! Am repetat odata o scena din Cehov,intr-o seara calma de vara... printre replici, era strecurata o paranteza in care scria: "prin fereastra deschisa se aud clopotele!". Ne-am oprit si am reluat scena. Exact in clipa in care urma paranteza, au inceput sa bata afara clopotele... nu pot sa-i uit expresia fetei de atunci! A spus doar: "it's scaring!"...si l-am crezut!!!

Veneam spre casa cu toate gandurile astea pe tampla... de cateva zile, "it's scaring" intr-un sens placut, coplesitor! Te simti din ce in ce mai mic cand primesti astfel de semne, pentru ca stii, oricat de mandru sau de ipocrit ai fi, ca nu le merititi! Si totusi, ele vin: pe strada, in vise, in trenuri, in diverse pasaje citite! Ma gandeam, venind pe strada, ca sunt atat de multe si nu stiu ce sa fac cu ele, nu stiu, sincer, ce sa fac pentru a fi demna de ele. Ma gandeam la asta si atunci mi-a venit in minte chipul Maicii Tereza, zambetul ei, mai ales. Nu stiu de ce, sincer, nu stiu... pentru ca m-am gandit la ea, fireste, ma gandesc la ea de cateva zile, dar nu stiu de ce! O vad imbratisand copiii, o vad sarutand pamantul si atunci, cand vad aceste imagini, totul capata sens!

Mi-a venit chipul ei in minte, mergand asa, pe strazi pline de fete posace si indiferente... si putin de tot m-am simtit straina iar de aceasta lume! Am plecat ochii in jos si acolo, fix in acea clipa, statea, in noroi, o mica iconita! Ca o insigna rotunda... albastra, cu chipul Mantuitorului! Si iar mi s-a facut rusine! Inca o dovada clara ca niciodata nu suntem singuri! E tarziu si iar nu dorm... nu pentru ca sunt nelinistita, ci pentru ca sunt nopti ca acestea care imi sunt de folos in "deslusirea intelesurilor din noapte!" A, i-am promis Piticului cu Umbrele ceva ce se potriveste:

"Unii dintre noi dorm un somn cenusiu, fara sperante
Si trec din vis in vis ca fumul si carnea li se-mputineste
Sangele se bea in Sine.

Altii viseaza steaguri,
Se viseaza pe ei insisi inainte de nastere
Ei n-au nici o paine de impartit cu strainul
Si nici un bulgare de sare pentru lins cu doua limbi
Ei sunt un fel de domni de somn
A caror umbra hartuieste ploaia
A caror umbra acreste laptele de pe marginea ferestrei
Si infrigureaza odaia!" ... zice Maestrul de Ceremonii :)

Noapte buna si nu uitati niciodata:

"Dumnezeu nu-ti cere sa reusesti, El vrea doar sa incerci din tot sufletul!" Maica Tereza

4 comentarii:

  1. multumesc mult pt textulet!!! >:D<
    imi pare rau ca treci prin momente nu tocmai linistite... daca pot sa te ajut cu ceva sa-mi spui!
    iti doresc o noapte linistitaa prieten drag si sper sa gasesti raspunsurile pe care le cauti...
    te imbratisez tare si o sa vezi cum trrece toata supararea :) :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ... momentele acestea au si ele rostul si valoarea lor, pentru ca dupa o astfel de framantare, de fiecare data vine si deslusirea... atat cat pot eu deslusi, desigur :)

    gandurile tale imi umplu sufletul de incredere si speranta, ca de fiecare data! MULTUMESC!!! vise minunate iti doresc si eu, prieten drag

    RăspundețiȘtergere
  3. Intr-o vreme tineam o lista cu coincidente, cred ca ar trebui s-o reiau pentru ca genul acesta de intamplari imi confirma faptul ca lumea, dincolo de aparente, are totusi un sens. Cred ca e mai degraba un motiv de bucurie...

    Sper sa nu deranjez :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Radu, bine ai revenit! Lista cu coincidente e o idee minunata! Mi le notez si eu din cand in cand, in felul acesta descopar ca, in spatele oricarui eveniment, se ascunde o mare taina... si mai tarziu, inteleg, recitind, ca de fapt TOTUL, dar chiar TOTUL a fost in favoarea mea :)

    Poti sa ma deranjezi mereu cu astfel de comentarii pozitive, sunt binevenite la orice ora :) Toate cele bune si un sfarsit de saptamana minunat!

    RăspundețiȘtergere