miercuri, 23 ianuarie 2013

pricina secreta de a exista


"- Sapi? l-am intrebat.
- Sap, mi-a raspuns.
- Afli? l-am intrebat.
- Aflu, mi-a raspuns.
- Afli ceva nou? l-am intrebat.
- Aflu ceva vechi, mi-a raspuns.
- Cat de vechi? l-am intrebat.
- Foarte vechi, mi-a raspuns. Atat de vechi, incat nici macar eu nu mai sunt de fata."

"Nelinistea, singura neliniste adevarata, e sa-ti fie foame cu ceva care n-are gura, de ceva care nu e de mancare."

"Aceasta scriere incearca sa opreasca in loc ceea ce nu poate fi oprit niciodata in loc; starea fericirii, adica. Speranta secreta a celui care exista, adica Pricina secreta de a exista a celui care exista, adica."

"Al meu suflet Psyche mi-a spus: tie, care-ti place poezia si te proclami romantic, adica un nebun dupa vorbe, de o nebunie asemanatoare cu nebunia batranului Hokusai, cel nebun dupa pictura, ti s-ar cuveni penitenta memoriei. Ti-as pedepsi trupul sa-si aduca aminte de toata istoria trupurilor de pana la el... Bine, i-am raspuns, dar chiar asta se si intampla cu trupul meu, el cauta sa uite ceea ce tine minte, ca sa poate crea inaintea si nu inapoia lui, amintiri care inca nu s-au intamplat."

"A opri un verb e poate mai greu decat oprirea unei raze de lumina. Lumina e insasi miscarea. Dar miscarea lumilor abstracte are altfel de raze, poate ca ea este insusi verbul. Nu lumea abstracta, Psyche, ci miscarea ei, pe aceasta as vrea s-o vedem daca putem s-o vedem."

"Daca nu tii pe umar un sac sau o arma, te poti trezi peste noapte ca-ti rasare din el o aripa."

"De la o vreme se face tot mai frig, dar albul zapezilor nu se arata si nici negrul urmelor de lup tras spre munte. Intr-adevar!"

"A fi e o durere si o participare luminoasa.
A intelege inseamna a nu fi,- fiind."

Nichita Stanescu, din "Fiziologia poeziei"

Asculta Radio Vocea Sufletului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu