joi, 25 septembrie 2014

cu tremur

A.

am privit mastile din teatrul lumii
si m-a cuprins paranoia-
inspaimantatoarele chipuri mascate
atata au ranjit catre mine
pana cand m-a cuprins fierbinteala-
caldura.

cam repede si-au dat seama ca le privesc altfel-
fix atunci mi-a venit si mie cheful de joaca
pai daca-i joaca, joaca sa fie!
si-am inceput sa fac si eu pe mascariciul:
teatru-n teatru devine brusc, in ochii mastilor-
nebunie curata.

ai rasturnat totul!- plangeau ele.
ai rasturnat totul! - se vaietau ele
care mai de care mai victima decat alta.
nu s-au gandit ca m-am facut si eu oglinda
sa se poata reflecta 
si ele.

apoi, dintr-o data, s-a trezit in mine rasul-
un ras din vremea copilariei.
dupa nopti planse pe malul marii
am inteles, intr-o mutenie clara
ca mereu avem langa noi
o veghere de inger.

mereu fi-vor aproape
cu intentiile lor inCURAJatoare
oricat de la buza scenei ne-am duce.
a fost, cred, noaptea-n care am pierdut ceva din mine
dar, dintre toate-

cea mai inrouata.

m-am regasit apoi intr-o alta lumina-
eram deodata spectator, in sala
scaldat intr-o verde lumina.

nu, nu i-am vazut niciodata 
pe ingeri!

insa am intalnit oameni care mi-au facut bine
atunci cand o meritam cel mai putin.
oameni care m-au calauzit catre mine
cand ma indreptam spre al sirenelor clar suspin.
cam in aceeasi perioada, altii-mi intorceau indiferenti spatele
simtindu-se amenintati de-al sarpelui venin:

nosce te ipsum, omule!

caci cunoasterea de sine
devine brusc o amenintare-pedeapsa.
nu-ti mai cauta scuze, prietene, frate.
shaman e cel care s-a vindecat de-a putregaiului napasta-
daca te crezi vindecat
Fii tu schimbarea pe care vrei s-o vezi in lume!

du-te, cauta sa te vindeci intai
si viseaza de-abia apoi 
catre pasarea cea maiastra.

stiu, stiu-
am stat fata in fata cu propria-mi tiranie
cu dorul, cu razboaiele, cu nebuniile
dar am vazut si libertatea cu care ne alegem singuri
visele-
mastile-
chipurile.

am vazut si oglinzile care au inceput dintr-o data-
sa se sfarame-
sa se vaiete-
sa fuga care pe unde-
sa se tulbure.

acum sunt absorbite de propria boala
se simt tradate, sabotate, simt ca jertfa lor nu e primita, 
le pot auzi soaptele-
traiesc cu spaima ca mi-am propus sa le-mblanzesc
si asta numai pentru ca ma confunda pe mine, licuriciul-
cu o Lumina de care n-au invatat
sa se bucure.

pana una alta, a venit toamna-
razele aurii inca lumineaza cotloane
dupa care stau bine pitite cumplitele lighione.
veni-va o alta noapte 
cand lumina stelelor le va chema sa paseasca pe a lunii carare-
insa deocamdata, in aceasta culoare de toamna 
vad in jur doar chipuri impovarate
de-a razelor insemnatate.

am tras cortina!
frunzele aurii mi-au furat ochii 
acolo unde nu mai pot vedea
desertaciunea-

inima imi bate in piept
ca o toaca gata sa-mi aminteasca
ca cineva, undeva, prin crapaturi de pamant
se roaga si pentru a (ba)laurului soarta. 

traiesc-
cant
si ma bucur.

deasupra-
un acoperamant sfant-
dedesupt-
un foc ascuns in adanc.

iar noi?
visul visului, 
lut, tarana, mormant.

ce-ai sa-mi soptesti, inima
cand fi-voi pamant?!

fie sa nu uiti niciodata
ca in valtoarea acestui iluzioriu teatru ti-a fost daruit
sa vezi
sa imbratisezi
sa iubesti

o fiinta vie-

adevarata.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu