joi, 2 octombrie 2014

(r)evolutii

piticului Iulia care m-a vegheat sub umbrela sa

azi-noapte cineva 
mi-a intors paltonul fiintei pe partea celalalta-
a sfasiat petecul imbacsit de-a prafului luna
si mi-a cusut petecul cel mai dificil de purtat
pe-a taranei ruina.

daca privesti cu ochi muritor,
nu poti vedea nimic pe paltonul fiintei.
e un paltonul obisnuit, ponosit, de culoarea noptii
si singurul lucru ciudat ar fi ca-n loc de nasturi 
mi-au fost cusuti niste ochi vii 
cu care sa privesc mereu spre launtrul fiintei 
care-
chipurile, ar vrea sa ma-nspaimante
cu ale soaptelor (r)evolutii:

tulburator destin, draga mea!

insa pentru tic-tacul care s-a obisnuit sa patrunda
dincolo de hotarul vietii si-al mortii,
paltonul asta, haina asta, ascunde ceva:
in loc de inima, azi nu-i mai bata luna-
in loc de inima ii bate, cu viteza luminii
o cadere de stea. 

palpaitul ei de-abia mai respira
si vantul o sufla cand prea bland, cand prea aprig
steaua ba se tulbura, ba se mira-
ba mijeste ochii, ba stranuta, respira-
intuind inca de-acum sfasietoarea 
muzica a lumii-

ba e un copil nou nascut steaua asta-
ba se poarta de parca-ar veni dintr-un timp ancestral
ba e petec rupt dintr-o ambra lumina
ba ii palpaie in artera cea frageda
a caderilor vina.

cand va apune, 
dorul ii va fi sa renasca
sau sa se stinga?!

cand va renaste,
dorul ii va fi sa se stinga sau sa apuna
pret de o clipa?

o stea neimblanzita e steaua mea-
o stea care doritu-si-a din toata inima 
sa invete sa se supuna-
insa nu i-a fost, nu i-a fost scris destinul
asa. 
cine se va indura oare
de ea, steaua mea?

dintre toate, 
cea mai vinovata

lumina. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu