miercuri, 7 martie 2012

“Miracle” – Чудо

"- Sa-ti pui o cruce la gat e simplu, sa urci pe cruce ... Chiar si Mantuitorul a plans in gradina Ghetsimani, vai de noi, pacatosii.

- Eu pe cruce nu urc.

- Atunci va trebui sa stai langa crucea pe care va fi rastignit altcineva. Crezi ca poti asta? Ai sa poti?"

"At 31st Moscow International Film Festival Special jury award went to Alexander Proshkin for film “Miracle” – (Чудо). Filmul evoca minunea care a incremenit lumea ortodoxiei, Incremenirea Zoiei. O muncitoare a uzinei de ţevi, pe nume Zoia, a hotărât să întâmpine Revelionul împreună cu prietenii săi. Mama ei, o femeie credincioasă, s-a opus acestei petreceri, pentru că era postul Crăciunului. Zoia nu i-a dat ascultare. De Revelion s-au adunat toţi prietenii, cu excepţia logodnicului Zoiei, care fusese reţinut undeva. Cânta muzica şi toţi dansau, numai Zoia nu avea cu cine. Supărată, a luat de pe perete icoana Sfântului Nicolae, spunând: „Dacă nu este Nicolae al meu, voi dansa cu Sfântul Nicolae!” La rugămintea prietenelor să nu facă aşa ceva, ea a răspuns cu obrăznicie: „Dacă Dumnezeu există cu adevărat, atunci să mă pedepsească!” Cu aceste cuvinte, a început să danseze. La a treia rotire, camera s-a umplut de un zgomot puternic, s-a ridicat un vârtej şi a fulgerat. Toţi au fugit speriaţi din casă. Doar Zoia a rămas încremenită, cu icoana în braţe – era ca o stană de piatră şi rece ca marmura."

Filmul poate fi vizionat online AICI. Vi-l recomand cu drag!

2 comentarii:

  1. mi-a placut, iti multumesc pentru recomandare. episodul este foarte interesant, insa din pacate nu am gasit si alte informatii pe net legate de el. poate daca cautam in engleza. mi-a amintit de filmul maestrul si margareta, precum si de tarkovski. despre scena finala din calauza, cea in care o fetita misca un pahar fara sa-l atinga, am auzit ca este reala, cineva mi-a spus si numele fetei insa l-am uitat. :) ceea ce iarasi ma duce cu gandul la colectionarul de minuni din "sacrificiul" ... poate ca si noi suntem nişte colectionari de minuni :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur, Radu, eram sigura ca iti va placea. Eu trebuie sa revad cam tot Tarkovski, l-am vazut cand eram foarte tanara si asa de tare m-a marcat atmosfera, ca de atunci nu am mai regasit puterea de a-l revedea. Acum cred ca a venit vremea :) Da, sunt sigura ca suntem astfel de colectionari. Si cum ziceam in ultima postare, avem atatea frumuseti si culori in noi insine, nici macar nu banuim ce bogatii zac acolo, in ascuns :) Sa ai un sfarsit de saptamana senin si luminos!

      Ștergere