sâmbătă, 3 martie 2012

foarte foarte somn




pe lutul inrouat 
de fiorul caintei
cineva a inviat
o rana



in desfrunzirea caderii 
am vazut urmele unor pasi

scartaind prin zapada
si un par blond, carliontat

mirosind a mesteceni 
si sfada-

din rana au inceput sa picure 
litere cuvantatoare ale unui alfabet
recunoscut-
si trecutul si-a redeschis ochiul albastru
de caine

nu-mi dau seama exact
care litera anume s-a impreunat 
cu verbul revoltei



as vrea sa pot sa-i cant un cantec
dar a invatat sa se ascunda bine
dupa fiecare puls instabil
sa faca pe niznaiul
si sa zambeasca 
de dupa cortina penumbrei

as vrea sa-i cant un cantec
un lullaby -

pentru ce te-ai trezit, prietene
daca oricum nu-ti amintesti nimic
din ce ai visat?
la ce buna aceasta trezire?
dormi mai departe in mine 
si nu ma mai tulbura
Inchizitorule

te-am cautat o viata intreaga
o viata intreaga te-am cautat


si refuz sa cred
ca cel pe care l-am cautat
se ascundea in cea mai de nevindecat rana

am sa ma intind pe zapada

si am sa dorm aici

o noapte
doua 
sau trei

ai sa tremuri de frig daca nu pleci
ai sa ingheti
ai sa te coagulezi
pe vecie
ai sa te intaresti


si tot ai sa te intorci
in propriul pamant

n-am sa ma ridic de aici
pana n-am sa simt o alta iarba crescand in mine
cu un alt miros
si o alta culoare
in privire

acelasi vis-
acelasi vis-
il voi duce pana la capat!

iata, tremur de frig
si mi-e dintr-o data foarte
foarte somn



...

iti mai amintesti?
aceeasi zapada...

dar cerul, cerul
de un crai nou 
patruns

o alta iarba
o alta iarba


in bratele ei visand
ca mie insami
imi voi fi 

indeajuns...

2 comentarii:

  1. Credeam ca poemul nu include nimic rusesc dar m-am inselat...este toata Rusia in el.:))).Am vazut filmul..este foarte bun.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. nimic rusesc?! ma faci sa rad, Ionut. :)))
    Rusia e in mine, vreau nu vreau, e acolo. Nu trebuie decat sa o accept si ma impac cu asta, apoi sa-mi vad de drumul meu.
    DA. filmul e o splendoare... Si mai toate dramele pamantului se trag din lasitatea unora de a-si asculta si a SI face ceea ce le spune inima.

    RăspundețiȘtergere