joi, 6 octombrie 2011

tu esti somnul



O alta poezie de pe lista aceea despre care va vorbeam eu zilele trecute. Si da, am ales-o cu ani in urma pentru admiterea la actorie (sa fi stiut de pe atunci ca il voi intalni pe ochi de caine-(alb)astru?)

"Întotdeauna toţi m-au iubit,

Cei ce mă urau m-au iubit cel mai tare.

Am trecut printre oameni

Mereu acoperită de dragoste,

Cum trec prin iarnă

Acoperită mereu de ninsoare.

Legea talionului e fără milă.
Iubirea cere iubire

Cum sângele cere sânge,
Când ninge
Şi lascive, ameninţătoare,

Funii lungi de argint
Scămoşat mă încing,

Ninsoarea îmi cere şi mie să ning.

Dar eu trec prin zăpadă dormind,

Tu eşti somnul
din care

Nu vreau să mai ies,
Rar câte-o privire mai mare

Distrată, uitucă visez,

Neaua moale îngheaţă pe mine,
Mă strânge,

Mi-e cald în somn şi bine

Şi ştiu că o să mor,

Aş fi iertată

Dacă m-aş trezi din tine,

Dar nu-mi doresc decât,

De sub pleoapele închise izvorât,
Fâlfâitul acesta uşor.

Trec dincolo cuprinsă de zăpadă,

Spre inima celui din urmă labirint,

Unde m-aşteaptă-o dreaptă judecată

Care-o să mă găsească vinovată

Poate

Şi-o să mă pedepsească
pentru toate
Iubirile pe care le-am netrăit
dormind."
Ana Blandiana

Piesa asta as asocia-o de acum inainte cu un fel de trezire... :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu