joi, 27 noiembrie 2014

cereasca-ti Acasa

Fratilor mei mai mari: Alex, Doru, Adrian

putine lucruri am invatat pe lumea asta sa fac-
dar cel mai bine si mai bine am invatat
sa-i privesc pe oameni in ochi
pana cand in templul lor de cristal 
se trezeste-un soi de foc.

focul aceasta nu-i unul devorator
e focul cuprins de-al aripilor dor
ce-l indeamna pe om sa-si indeplineasca un vis, cat de mic
cand indeplinirea lui se pravale zi de zi 
cate-un pic.

ma mai uit la oameni in ochi sa le amintesc cateodata
obarsia lor cea cereasca
sa-si aminteasca din cand in cand
de stelele ce stralucesc in noapte, rand pe rand
sa-si aminteasca ca fiecare stea e un soare pitic
de care ni se face dor cand murim zi de zi-
cate-un pic.

putine lucruri am invatat pe lumea asta sa fac-
am invatat, fix atunci cand nu te-astepti, sa vorbesc-
si atunci cand astepti cate-o besteleala- sa tac.
stiu ca numai asa pot pastra in inima focul cel viu
primit de la mosi stramosi intr-o vara
cand pe-un dor de omul cel bun
l-am confundat cu-un sicriu.

stiu sa sadesc in inimile cele curate 
doruri nenumarate
dorul de ploaie, dorul de dor, dorul de murire, de inviere
si mai ales dorul de zbor-
dorul de apa marii si de zapada, dorul de caii inaripati, 
dorul de-o trista fata- 
dorul de iele, dorul de stele, dorul de ochiul lui Dumnezeu-
care, orice-ar vrea sa zica unii,
nu-i deloc un ochi rau.

Pentru ca ochiul acela iti arata cine esti
mai ales atunci cand n-ai invatat sa-ti privesti
adancul cel nemarginit, unde se-ascund tainicele povesti
din vremea cand erai copil coborat din 
sfere ceresti.

conspiratii or fi, fel de fel, mii de mii-
insa doar ignorantii au fost cei care-au ridicat ruguri de foc
incercand sa  elimine spiritele libere din joc-
pentru ca-n privirea ignoranta s-a trezit, dintr-o data-
ale lui Cain priviri de sarma ghimpata.

insa noi, neamul lui Abel ne-am luat chipul senin
si-am ales sa ne cunoastem pe noi insine, si in rest sa iubim-
si-am ajuns sa fim placuti in felul acesta doar lui Dumnezeu
pentru c-am aflat: raul e in noi, nu intr-un ochi desenat
pe care doar tu poti sa-l incarci 
cu intentia unui ochi uneori 
cam turbat.

in ceea ce ma priveste, vreau doar sa-l gasesc pe Dumnezeu-
in semenii mei, in firul de iarba, chiar si in zei-
caci, spusu-s-a candva: daca pe Dumnezeu nu-l poti afla peste tot
il cauti degeaba intr-un singur loc.

desi intai de toate, il gasesti in inima ta-
si-ai sa afli ca acolo e intreg multiversul, 
pitit bine in ea.

asadar- daca vrei- poti sa dai cu piatra in chipul meu
insa, foarte curand ai sa afli ca lovesti singur in tine, dragul meu-
caci eu, intre timp l-am regasit
pe ingerescul pazitorul sufletului meu

si-am sa te tot privesc cu lacrima ingereasca
pana o sa te apuce iarasi dorul de cereasca-ti 
Acasa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu