luni, 25 iulie 2011

explicatie

"În timp ce visăm pâlpâie, într-o stare de semiconştienţă, existenţa viguroasă a Cosmosului, din care este ţesută fiinţa omului şi din care el îşi clădeşte trupul la coborârea din lumea spirituală. În viaţa pământească această existenţă cosmică viguroasă este omorâtă în om până la nivelul de gânduri-umbră, deoarece doar în acest fel ea poate fi suportul omului conştient de sine."

Rudolf Steiner,
Somn si Veghe in lumina consideratiilor precedente

"Un semn că discipolul a ajuns pe treapta de evoluţie descrisă în capitolul precedent, sau că o va atinge în curând, îl constituie modificarea ce se produce în visele sale. Înainte visele sale erau haotice şi arbitrare. Acum ele încep să aibă un caracter regulat. Imaginile lor capătă o înlănţuire plină de sens, la fel ca reprezentările vieţii cotidiene. Putem desluşi în ele legi, cauze şi efecte. Şi conţinutul lor se modifică. Dacă mai înainte nu erau percepute în vis decât ecouri din viaţa zilnică, impresii metamorfozate ale lumii înconjurătoare sau stări ale propriului corp, acum apar imagini dintr-o lume necunoscută mai înainte."

Rudolf Steiner, Cum se dobandesc cunostinte despre lumile superioare?

5 comentarii:

  1. Steiner e ok dar ma enerveaza teribil faptul ca a sustinut credinta in reincarnare.A fondat un lucru interesant(antroposofia) pe care inca il studiez si ma incita nespus de mult.Pasiunea ta pentru interpretarea viselor nu e un lucru rau,pot spune ca e normal sa cercetezi asta.O postare buna.Bravo!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. te enerveaza ideea reincarnarii? :) De ce?
    Eu nu stiu ce sa spun despre asta, inca din liceu aveam senzatia ca ii recunoasc pe unii oameni pe care ii vedeam pentru prima oara.
    Sunt cateva referiri in biblie pe care nu pot sa le inteleg altfel, de pilda cand preotii il intreaba pe Ioan Botezatorul: 'cine esti tu? el raspunde: nu sunt eu Hristosul. Dar cine esti? Esti Ilie? Zis-a el: nu sunt." Si ma tot intreb de ce nu a zis tocmai Ioan Botezatorul, care vorba aceea, urla in pustiu si-i certa rau de tot pe oameni, ca aceasta credinta, cum ca el ar fi Ilie e un mare pacat? Stiu ca sfintii parinti nu sunt de acord cu astasi nu vreau sa supar pe nimeni, dar cand ma gandesc la toate consiliile acelea ecumenice care se tot certau si ajungeau la propria lor concluzie, nu stiu ce sa zic. Adica, tot niste oameni au hotarat daca e asa sau nu e asa, si cum spunea un bun parinte, cand mintea omeneasca hotaraste ceva, noi nu putem fi siguri ca acela este adevarul. :) Hmmmm...

    RăspundețiȘtergere
  3. trebuia sa pun in ghilimele 'conSiliile' :) Scuze, da asa ma enerva in faculta sa tot invat cum se certau aia pe diverse teme. Probabil ca au fost cu folos discutiile acelea, dar pe mine ma enerva teribil despicarea firului de par in 44. Chiar, uite o tema pentru zilele astea: sa recitesc despre ele, poate ma prind ca m-am mai maturizat putin :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea Maria toti cei care cred in reincarnare admit faptul ca marea majoritate a oamenilor nu isi aminteste de viata sau vietile traite anterior.Astfel reusesc sa traiasca 2-3 vieti facand aceleasi greseli din prima viata.Un alt aspect ar fi ca toate dogmele morale resping reincarnarea.Senzatii de deja-vu am avut si inca mai am dar asta nu inseamna ca imi traiesc a cincea tinerete.Sunt multe lucruri in Biblie care sunt de neinteles uneori dar asta nu trebuie sa ne faca sa cautam explicatii in alte domenii( nu e cazul tau,sunt sigur).Consiliile ecumenice se intalneau doar ca sa se certe.Asta imi e clar.Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Recunosc: nu sunt pe deplin convinsa nici ca exista nici ca nu exista reincarnare, dar cred ca nici nu mai conteaza atata vreme cat incercam sa facem bine in aceasta lume, atat cat ne duce pe noi capul. :) Recunosc ca toate semnele unui 'trecut' ancestral nu mi-au adus decat lacrimi pana in prezent si ca m-am saturat de toti ce-i care 'ma cunosc de undeva' dar apoi imi intorc linistiti spatele :). Recunosc ca mi-e dor de o viata simpla, cand nu interpretam fiecare freamat de vant intr-un fel sau altul, dar cand tot universul parea sa lucreze in favoarea mea. :) Si recunosc ca m-am cam saturat de toti astia care vorbesc cu Arhanghelul cutare sau cutare, asa, fara nici o piedica, cand Sfintii PArinti stateau in pustiu in post cu lunile pentru a avea o astfel de revelatie. Asa ca, da, recunosc, draga Ionut, ca capcane sunt peste tot si trebuie sa fim cu inima curata si cu mintea treaza sa nu ratacim, ca in povestea cu asa zisul Arhanghel Gabriel. O seara frumoasa si tie!

    RăspundețiȘtergere