miercuri, 8 mai 2013

gustul focului pentru gustul gradinii


"O Adame, priveste focul acesta! Cat de diferite sunt flacara si caldura lui de gradina bucuriilor si de lucrurile bune din ea!
Cand te aflai sub stapanirea Mea, toate fapturile erau supuse tie; dar dupa ce ai calcat porunca Mea, toate se ridica deasupra ta".

Iarasi i-a spus Dumnezeu: "Priveste, Adame, cum te-a inaltat Satana! Te-a lipsit de Dumnezeire si de o stare inalta ca a Mea, si nu si-a tinut cuvantul fata de tine; ci, dupa toate, a devenit vrajmasul tau. El a facut acest foc in care a vrut sa va arda pe tine si pe Eva.
De ce, o Adame, nu si-a tinut intelegerea cu tine nici macar o zi dupa ce te-ai supus poruncii lui- ci te-a lipsit de slava care era peste tine?
Crezi, oare, Adame, ca te iubea atunci cand a facut aceasta intelegere cu tine? Sau ca te iubea si voia sa te ridice in inalt?
Dar nu, Adame, nu a facut toate acestea din dragoste pentru tine; ci a vrut sa te faca sa iesi din lumina in intuneric; si de la o stare inalta la stricaciune; de la slava, la injosire; de la bucurie, la durere; si de la odihna, la postire si slabiciune".

Dumnezeu i-a mai spus lui Adam: "Priveste acest foc aprins de Satana in jurul pesterii tale; priveste aceasta minune care te impresoara; si sa stii ca te va impresura pe tine si samanta ta, cand ii veti asculta porunca; (...) Si nu va fi izbavire de el decat la venirea Mea; tot asa cum nu poti intra in pestera ta din pricina focului mare. Si nu vei putea pana ce Cuvantul Meu nu va veni si va face un drum pentru tine in ziua in care se va implini Legamantul Meu. Pentru tine nu este nicio cale care sa te scoata de aici la odihna, pana nu vine Cuvantul Meu, care este Cuvantul Meu. Atunci El va face un drum pentru tine si tu vei avea odihna". (...)

Apoi Adam si Eva au cautat iarasi sa intre in pestera. Si cand au ajuns la drumul aflat inlauntrul focului, Satana a suflat in foc un fel de vijelie si a facut pe Adam si pe Eva un foc arzator; asa incat trupurile lor au fost insemnate; si focul i-a parjolit.
Si din pricina arsurii focului, Adam si Eva au strigat si au spus: "O, Doamne, scapa-ne! Nu lasa sa fim chinuiti si arsi de focul acesta arzator; nici nu ne pedepsi fiindca am calcat porunca Ta". 
Atunci, Dumnezeu s-a uitat la trupurile lor, pe care Satana le facuse sa arda, si a trimis Ingerul Sau care a stins focul. Dar ranile au ramas pe trupurile lor.
Si Dumnezeu i-a spus lui Adam: "Iata dragostea Satanei pentru tine, care a zis ca-ti da Dumnezeirea si maretia; si iata, te arde cu foc si cauta sa te nimiceasca de pe fata pamantului.
 Priveste catre Mine, Adame; te-am creat si te-am scapat de multe ori din mana lui! 
Altfel nu te-ar fi nimicit?"

Dumnezeu i-a spus din nou Evei: "Ce ti-a fagaduit in gradina, spunand, "Cand vei manca din pom, ochii tai se vor deschide si vei ajunge asemenea dumnezeilor, cunoscand binele si raul". Dar iata! el a ars trupurile voastre cu foc si v-a facut sa gustati gustul focului pentru gustul gradinii; si v-a facut sa vedeti arderea focului si raul acestuia si puterea pe care o are asupra voastra.
Ochii vostri au vazut binele pe care l-a luat de la voi si cu adevarat, el v-a deschis ochii; si ati vazut gradina in care erati cu Mine si ati vazut si raul care a venit asupra voastra de la Satana. Cat despre Dumnezeire, el nu poate sa v-o dea, nici sa-si implineasca vorbele ce vi le-a spus. Mai mult, a fost aspru cu voi si la fel va fi si cu samanta voastra ce va veni dupa voi."

din "Cartea lui Adam si a Evei"
(Lupta lui Adam si a Evei cu Satana)

Cine are ochii deschisi
sa priceapa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu