sâmbătă, 11 mai 2013

Dorul de El


Astazi mi-a spus un om care duhovniceste imi este si foarte drag:
HRISTOS A INVIAT!

A fost atata bunatate si blandete si lumina in privirea si in vocea sa, incat de-abia am reusit sa-i raspund. In schimb, am reusit sa-i zambesc. Si nu pentru ca asta m-am gandit sa fac mai dinainte, nici pentru ca asta am vrut sa fac. Nu! Zambetul cel senin si larg a fost o reactie spontana, negandita, nefabricata. Un zambet care m-a luminat. Am simtit cum iese din adancul meu o lumina ascunsa pana atunci de mine. Si m-am gandit ca in intreaga mea viata de pana acum n-am auzit  un "Hristos a Inviat!" rostit in felul acesta. Si iarasi aceasta bunatate, aceasta blandete ... Mi-am simtind inima plangand in hohote. Si, dintr-o data... LUMINA!!!

Stiu ca prin gura acestui om nu a vorbit omul. 
Un om nu are puterea sa te modifice in felul acesta. Un om nu te poate tulbura in felul acesta. Toata ziua, dupa aceasta intalnire binecuvantata m-am gandit ca vreau sa fiu si eu un om bun, tolerant, bland, intelept. Si sa invat sa fac si eu minuni din astea cu cei aflati in tristete, in suferita, in neputinta. Mult mi se va cere candva pentru ca atat de mult primesc, desi nu sunt deloc vrednica de o asemenea iubire. Dar asa lucreaza Dumnezeu, ca sa te cuprinda iar si iar dorul de El.

Intelepciune simpla, care nu dai din maini si nici nu cauti prilejuri de sfada. 
Iubire care ii indrepti pe cei strambi, mangaindu-le rana asa cum nici un om nu e in stare s-o faca.
Lumina ascunsa-n cuvantul, in graiul, in privirea si in gestul omului celui bland.
Mangaiere ce saruti obrazul cel intristat si ochiul cel plans.
Cel ce-i iubesti pe cei mici si-ti intorci privirea de la cei ce se preamaresc. 

Daca-i putem indrepta astfel pe oameni, s-o facem!
Dar daca nu putem decat sa mustram, sa certam si sa judecam- sa tacem si sa ne indreptam atentia catre noi insine. Si daca nici asta nu putem, atunci macar sa ne dorim sa putem. 

Doamne, cum lamuresti Tu ceea ce refuz sa inteleg si cum potolesti setea celor ce Te cauta cu buzele arse de sete si de dogoare! 

MULTUMESC!



"Multi au ajuns puternici, dar putini fara manie."

Patericul Egiptean

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu