luni, 5 ianuarie 2015

cantul unui licarit de stea in 8 colturi

photo: Poiematike

...si am plans plansul
pe care ei nu-l mai puteam plange
si am trecut pragul fricilor lor
si le-am imbratisat umbra si umbrei i-am zis:
nu esti singura! nu te mai tangui atata!
esti doar victima propriilor dez-iluzionari!
nu te mai tangui atata!

le-am rostit vorbele
pe care ei insisi le gandeau despre lume.
da! le-am dez-valuit gandurile-
le-am auzit de la departare tradarile
le-am intuit inca de dimineata apusul miscarilor
nu e mare scofala sa te prinzi unde duce un drum-
e suficient sa privesti inclinarea umbrei.

si-apoi am scos furia din ei-
si am luat asupra mea 
batjocura tradarilor lor.

si am rostit ceea ce ii inspaimanta!
si-am stat pe loc cand trupurile lor s-au revoltat si au plecat
spre un alt loc
lasandu-si umbrele la malul unui tarm curat-
am stat pe loc si le-am spalat
si-am scos din stofa noptii al stelelor dor 
si stelele, in fulgi de zapada
le-am transformat

apoi i-am anuntat pe fiecare in parte
sa vina sa-si ia umbrele de pe nispipul infierbantat
caci sunt numai bune de purtat.

unii mi-au raspuns-
altii m-au iubit-
altii m-au urat si mai tare.

si-n timp ce degetul aratator si-l ascuteau
m-am facut aer, pamant, foc-
si-am trecut umbra prin fiecare anotimp-
ca fiecare sa-si poata invia
rostul mortii sale.

- ai dat margaritare porcilor?! m-a intrebat.
- nu stiu, n-am vazut nicaieri vreun porc...

imi amintesc ca cineva m-a sfasiat-
imi amintesc ca cineva m-a muscat-
imi amintesc ca cineva m-a abandonat-
dar daca ma luptam cu Ingerul Domnului?!

n-am vazut niciun porc in afara de mine,  
inteleptule mag.

si magul a zambit
si-a mangaiat barba si a lacrimat.
si am stiut ca mi-a tesut in craniul luminat- un gand de-al lui
ca sa ma apere, in bezna noptilor-
de proprii mei talhari
cu ghiare si cu cioc.

si-am devenit, pentru o vreme, stea-
doar pentru ca am plans un plans ce nu era al meu-
si-am maniat un om cu o manie care nu era a mea-
si am dansat un dans ce nu fusese scris in talpa mea-
si-am suportat batjocura de dragul unui Om.

si-am amutit apoi 
de darul magului-
de soapta umbrelor-

de cantul unui licarit de stea



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu