duminică, 2 februarie 2014

printre mestecenii sufletului meu


 Daca am afla intr-o zi ca toate sunt aici pentru a ne re(aminti) cate ceva despre noi insine, oare le-am asculta altfel?! Eu cred ca da! Si mai cred ca in viata asta am doar o singura calitate: aceea de a fi extrem de atenta si curioasa atunci cand toate din jurul meu au sa-mi sopteasca cate ceva. Si mai cred ca dintotdeauna am crezut in semnele astea. Habar n-am de ce... Cum adica de ce?! Pentru ca pur si simplu eu nu pot trai altfel. E singura cale care nu numai ca nu m-a zapacit niciodata, dar m-a indrumat mereu... E singura cale care ma (men)tine in circuitul vietii. Desigur, pentru a auzi, trebuie mai intai sa aduci pacea in sufletul tau. Altfel risti sa cazi in capcane de tot felul. Asadar, Pace tie, cititorule, pace mie, pace tie, celui care hoinaresti astazi printre mestecenii sufletului meu... Hai cu povestile!

"Axa a lumii, stalp cosmic, arbore sacru, mesteacanul este, probabil, copacul care spune cele mai multe povesti... Cu beneficii dintre cele mai diverse pentru sanatate, copacul cu scoarta alba este nepretuit. (...) De-a lungul timpului, mesteacanul a fost un simbol al primaverii, al fetelor tinere si al spiritelor protectoare. Ramurile sale acopereau mormintele si serveau si la confectionarea tortelor nuptiale ce se aprindeau in ziua nuntii pentru a atrage fericirea asupra tinerilor miri. Este primul arbore din calendarul celtic, fiind un simbol al intelepciunii. In mai multe limbi slave, numele acestui copac sta la originea denumirii lunii martie, de exemplu in ucraineana sau ceha, ca o evocare a sevei ce incepe sa circule prin trunchiul mesteacanului la inceputul primaverii.(...) Mesteacanul este copacul national al Rusiei, nenumarate fiind reprezentarile sale in pictura si evocarile in literatura si cinematografie. In Rusia, mesteacanul este sarbatorit in fiecare an, la inceputul lunii iunie, in timpul asa-numitei Saptamani Verzi. Mesteacanul este si un simbol national al Norvegiei, care i-a inspirat adesea pe pictorii romantici, unul dintre cele mai cunoscute tablouri ale artistului norvegian Johan Christian Dahl reprezentand un mesteacan pe timp de furtuna.
Aspectul maiestuos al acestui copac neasemenea, cu scoarta alba, este egalat de multiplele proprietati curative ale scoartei si sevei sale."


Mesteacanul, intre simbol si remediu naturist



"Care este oare invatatura pe care trebuie s-o extragem din aceasta poveste? Dupa cum se stie, putem trata basmele, asemeni viselor, drept produse ale fanteziei, concepandu-le ca informatii spontane ale inconstientului despre sine insusi." - C. G. JUNG

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu