sâmbătă, 24 aprilie 2010

The Buried Secret of M. Night Shyamalan



"All my movies are spiritual and all have an emotional perspective." Night Shyamalan

Am vazut zilele trecute pe TVR2, total intamplator, un "documentar" despre regizorul Manoj Nelliyattu Shyamalan cunoscut sub numele de M. Night Shyamalan, regizorul filmelor "Al saselea simt", "Satul", "Semne" etc.

Filmul a fost, pare-se, destul de controversat, poate si datorita faptului ca realizatorii lui au recunoscut, intr-un final, ca filmul nu este un "documentar", drept urmare, nu stim ce anume este real si ce este fictiune in acest film. Dar, sincer, pentru mine nici nu este atat de important- o fi zodia cu tot cu ascendent de vina, de niciodata nu m-am grabit sa delimitez foarte exact zona "realitatii" de zona "imaginara". Ceea ce mi-a placut mie, personal, este aceasta "familie" de actori pe care i-a strans regizorul (si care mie, tot intamplator, imi sunt foarte foarte dragi: Bruce Willis- pentru ca e nascut fix in aceeasi zi cu mine :), copilul Haley Joel Osment, din "Al saselea simt" care mi s-a parut, inca de prima data cand l-am vazut, un copil tare special, William Hurt, Joquin Phoenix- pe care l-am vazut intr-o revista de moda cand eram adolescenta si el inca nu era cunoscut, si pe care amicul Miodrag mi-a facut-o cadou, pentru ca, din tot teancul de reviste, a fost singurul barbat -imbracat in alb- care mi-a placut! Nu mica mi-a fost mirarea sa-l "descopar" pe marile ecrane cativa ani mai tarziu!

Iar pe regizorul acesta, cu toate ca nu l-am vazut niciodata, am avut senzatia ca il stiu de cand lumea (asa, prin televizor!). Imi plac foarte tare ochii lui, (normal, doar e nascut in India) drept urmare, cu atat mai puternic a vibrat in mine intreaga "poveste" a acestui film, fie ea reala, fie imaginara! Eu una sunt ferm convinsa ca exista mult adevar in cele relatate aici, in acest film. Cu siguranta sunt si multe "efecte" speciale, cu siguranta filmul e facut sa atraga publicul (probabil un anume gen de public!)dar, revin: mie mi-au placut actorii astia cu mult inainte sa vad acest film, mi-au placut foarte mult si filmele lui inainte de a stii cum arata regizorul si de unde vine el (am aflat asta de abia saptamana asta), dar cu atat mai puternic si frumos se leaga totul; poate de aceea mi-a si "cazut" atat de bine, pentru ca, dupa repetitiile din hala de ciment, cand vesnic nu ne mai ajunge timpul si pana si arta se face tot mai mecanic, pe banda rulanta, am avut bucuria de a lasa aceste imagini din film sa-mi vorbeasca despre o alta lume, o lume pe care, nu intamplator, cu siguranta, o prezinta la Hollywood un om nascut in India!

Vizionare placuta, linistita, fara despicarea firului de par in patru (zecisipatru!) :)

http://www.youtube.com/watch?v=eFfR6pS4VBE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu