sâmbătă, 6 martie 2010

Rugati-va neincetat...



Acum, in clipa asta imi vine sa plang in hohote... nu pentru ca nu am incredere sau speranta, dar inca imi este foarte greu sa inteleg de ce unii oameni inzestrati cu daruri de la Dumnezeu aleg sa foloseasca acestea impotriva aproapelui. Degeaba vreau sa ma pun in pat si sa dorm, gandurile nu ma lasa! Unele lucruri nu trebuiesc spuse, caci pot creea panica si nu asta e scopul celor care incearca sa rezolve totul cu pace si armonie... dar nu pot sa merg la culcare asa, ca si cand nu as fi aflat astazi nimic si nu pot sa nu va povestesc de ce e bine, chiar foarte bine sa ne rugam neincetat, mai ales cand simtim ca ne prabusim asa, fara motiv, dintr-o data la pamant, mai ales cand simtit ca cineva ne-a deocheat sau ne-a "furat" toata energia...

Nu ar fi trebuit sa fiu acolo, dar cineva a insistat si a "fortat" destinul! Am crezut ca asa trebuia sa fie... si probabil asa a si fost, caci am invatat acolo despre ce nu trebuie sa fac sau sa doresc sa fac vreodata! Eram mai multi, nu vreau sa dau detalii, nu e important! Dintre toti cei alesi, pana la final am inteles ca a placut trei oameni, printre care eram si eu! Asta m-a facut sa ma simt cam prost, pentru ca simteam ceva, ceva ce nu ma lasa nicicum sa ma apropii de el! Ce? Nu stiu... as spune ceva "murdar", daca ar fi sa fiu sincera pana la sfarsit! Si voi fi, caci numai asa voi invata totul despre mine si despre cei din jurul meu!

Lucrurile au mers bine cata vreme ne implicam si acceptam jocul; doar ca eu intr-o buna zi am plecat in graba de acasa si am uitat sa-mi fac "protectiile magice" :) ... in aceea zi am crezut ca voi muri! Mi-a fost rau, am lesinat, am vomitat si intru-un final mi s-a dat voie sa plec acasa!
Acasa am facut ce trebuia: am spus RUGACIUNEA INIMII, mi-am revenit dar am stiut, am simtit ca nu trebuie sa ma mai deschid niciodata in fata acelei persoane! De atunci ma critica si ma certa in fiecare zi... zbiera si le spunea celorlalti ca nu dat TOT ce am; am zambit si am inceput sa ma rog in gand de cate ori ma certa ... asta l-a infuriat si mai tare iar in fata celorlalti paream o neputincioasa, pentru ca refuzam acest joc! Nu stia nimeni ca e alegerea mea si ca refuz sa merg pe drumul acela sau ca am ales sa merg detasat! Ma priveau toti, imi dadeau indicatii si in tot acest timp zambeam... stiam atat de clar ce trebuie sa fac iar el a si zis: stiu ca poate, doar am vazut-o! Dar nu vrea!!! Ei bine, avea mare dreptate, mai ales ca omul e foarte inzestrat, stie si vede multe! Dar, cu toate mustrarile si criticile si mai ales riscurile, m-am inchis intentionat si am ales sa merg mai departe asa! La un moment dat s-a calmat si m-a lasat in pace! Dar a luat din alte parti tot ce i s-a dat! Flirtrau, se imbratisau, se atingeau, se mangaiau, faceau totul pentru putina atentie! Acum, cineva care a facut acest lucru este foarte bolnav, ma doare sufletul, caci e o fiinta curata care dorea doar putin atentie si afirmare pe un anume plan! Ma doare sufletul, caci boala care s-a declansat nu este ceva minor, nesemnificativ, neimportant... omul acela a creat un puternic dezechilibru, ceva grav, de neconceput, de neiertat! A furat ca sa dea unui alt bolnav, care lui ii era mai drag! A furat de la o persoana curata, naiva, tanara si frumoasa care acum are mari probleme legate de sanatate!!! Dar pentru ca Dumnezeu e bun si da fiecaruia dupa faptele sale, i-a scos si acestei persoane in cale pe cineva cu adevarat inzestrat care , mai mult ca SIGUR o va pune pe picioare!!!

Dragii mei, aveti grija cui va oferiti privirile dragalase, simplele imbratisari ocazionale, zambetele mai mult sau mai putin patimase... poate credeti ca este doar un joc si ca pretul e mic pentru a fi promovat, avansat, scos la rampa... dar nu este asa! Uneori platim mult mai mult pentru lucrurile pe care le primim "gratuit"... zambetele noastre, privirile, imbratisarile, atingerile sunt porti prin care se intra usor in campul energiei noastre, in adancurile noastre! Nu lasati pe oricine sa intre acolo, dragii mei, nu lasati, caci, as spune eu, astazi e o mare criza de "energie", iar cei care si-au pus ceva de-o parte sunt atrasi prin te miri ce mijloace si capcane in mijlocul fiarelor flamande si insetate!!! Nu va speriati, cei care ati ajuns deja aici si continuati sa veniti stiti deja ce spunea Steinhardt: "Ingerii, sfintii si duhovnicii sunt buni, dar nu sunt naivi, creduli: ei stiu ca raul n-are fund, ca omul poate cobori fara sfarsit. Secretul lipsei lor de prostie: ei stiu ca dracul exista. De naivitate si credulitate se poate lecui- fara a cadea in cinism- numai cine crede in existenta diavolului."
... sau ce spunea dragul de Dostoievski: Diavolul ramane stapanul omenirii pana la un hotar al timpului pe care inca nu-l stim. Radeti? Nu credeti in diavol? Lipsa de credinta in diavol e o idee frantuzeasca, e o idee facila. Stiti cine e diavolul? Ii stiti numele? Si, nestiindu-i nici macar numele, radeti de forma lui, dupa exemplul lui Voltaire, de copitele, coada si coarnele lui, pe care tot dumneavoastra le-ati inventat; caci duhul necurat e un duh mare si teribil, si asta nu datorita copitelor si coarnelor inventate de dumneavoastra."

Dragii mei cititori, nu imi face niciun fel de placere sa vorbesc acum, in Postul Pastelui, de infumuratul incornorat, care, simt eu, in perioada aceasta cand Hristos sufera si e pe cale sa se jertfeasca, nesupusul inca crede ca a invins! Vroiam doar sa va rog sa aveti grija ce va doriti, s-ar putea sa ajungeti intr-un timp foarte scurt mai sus decat v-ati imaginat vreodata in aceasta lume, dar poate ca nu stiti adevarat pretul pe care il veti plati la final! Asta am inteles eu din lectia primita astazi printr-o persoana draga, aflata in suferinta! O persona care mi-a marturisit ca, fara aceasta lectie, ar fi fost mereu in cautarea bunurilor materiale si nu s-ar fi apropiat atat de mult de Dumnezeu cum o face acum! Deci, tot ce ni se da este spre mantuirea noastra, sa nu uitati asta! Aveti grija ce va doriti, si nu uitati fraza crestina a lui Satre: "Important nu este sa spui: iata ce au facut din mine, ci: Iata ce am facut eu din ceea ce au facut din mine!"

Drum drept si Lumina, prieteni dragi! :) Nu uitati de Rugaciunea Inimii, de Spovedanie si Impartasanie! Rugati-va neincetat!!!





"Hrisos ne ajuta prin Cuvantul sau, dar ne lasa liberi a decide. Si cum decidem? Avem la indemana doua puteri: Invatatura Sfintei Biserici si dreapta socotinta, care-i act de libertate: libertatea nu-i un drept, e un risc pe care trebuie sa-l asumam!" N. STEINHARDT

"SA CREZI IN DUMNEZEU INSEAMNA SA DORESTI CA EL SA EXISTE SI IN PLUS SA TE PORTI CA SI CUM AR EXISTA." UNAMUNO

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu