marți, 29 mai 2012

Fragmente despre presimtiri ale nemuririi din amintiri din prima copilarie

Am vazut astazi un spectacol minunat!!! Mi-am amintit care este rolul teatrului in lume. Sau cel putin care cred eu ca este rolul teatrului in lume. Sau care ar trebui sa fie rolul teatrului in lume... Si DA, muzica este live si actorii sunt cei care canta!



"Poland's Teatr ZAR uses song, chanting, and movement in this ritualistic work of theater and music that examines birth, death, pleasure, and pain. Inspired by ancient sacred music from the Caucasus and based on texts from the little-known apocryphal gospels and a poem by Polish Romantic poet Juliusz Slowacki, Poland's Teatr ZAR uses song, chanting, and movement in this ritualistic work of theater and music..."

 "Nu m-am nascut inca. O, asculta-ma.
Nu lasa hiena ori sobolanul insetat de sange sa se apropie de mine.
Nu m-am nascut inca, consoleaza-ma.
Ma tem ca oamenii ma vor inchide intre ziduri inalte,
ma vor indopa cu otravuri,
ma vor ademeni cu minciuni,
ma vor trage pe roata,
ma vor inmuia in bai de sange.

(...)

Nu m-am nascut inca. O, asculta-ma,
Fie ca omul care este fiara ori omul care
crede ca e Dumnezeu sa nu se apropie de mine.

Nu m-am nascut inca. O, umple-ma
De putere impotriva celor care vor sa impietreasca in mine
tot ce este omenesc, care vor sa ma transforme intr-un obiect,
intr-un lucru si impotriva tuturor celor
care pe mine, intregul, vor sa ma farame,
sa ma risipeasca in vazduh ca pe o papadie,
sa ma verse ca pe apa din causul palmei.

Nu lasa sa me preschimbe in piatra si nici sa fiu varsat.
Si daca nu, omoara-ma."

(fragmente din Rugaciune inaintea nasterii de Luis McNeice)

"Iata, inimile noastre au ostenit mai mult decat trupurile noastre.
Iata clopotele batand in urma profetului mort!
Iata vine Ingerul Domnului pentru cei care nu pot vedea soarele.
Si iata! Ei se ridica din morti... Si iata au inviat, insa nu pot rostogoli piatra...
Fie ca cei care au suflet sa invie! Fie ca ei sa traiasca!
Pentru ca aceasta este vremea vietii pentru cei puternici." 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu