luni, 29 iunie 2015

intr-o directie grava


cand calc stramb pe cate o vocala
 imi reamintesc timbrul unui glas inventat intr-o 
calimara;

mi-ai spus ca esti un fel de shaman
ca tatuajul tribal nu inseamna nimic
cata vreme mirosul trandafirului de pe bratul meu strang 
ar apune;

- nu am niciun tatuaj pe bratul strang, ti-am raspuns!
- totusi, daca privesti mai atent, ai sa vezi acolo o pecete, o iscalire. 
priveste cu ochii spre soare si cu coada ochiului spre bratul cu care ai caligrafiat
din frageda-ti pruncie, prima scrisoare.
despre ce era ea, iti mai amintesti?
- era despre copilarestile zapezi.
- cand ai sa vezi ceva pe bratul tau strang, sa nu zici nimic, 
sa surazi si atat.

- si iubirea, te-am intrebat.
unde mai incape acolo unde exista dreptate?!

- iar schimbi subiectul intr-o directie grava, mi-ai spus.
nu vezi ca habar n-avem de nimic?!
nu vezi ca inca mai credem ca le stim pe toate
cand habar nu avem de nimic?
nu vezi ca e doar un vis al visului creatiei in care 
ne-am prins?!

- si cum sa scap lucida din visul asta? te-am intrebat.
cine si cand a visat intaiul vis?
te rog, raspunde-mi! macar la asta intrebare.

dar clopotul batea intr-un fel anume
si ti-a acoperit familiara voce iar
si-am inteles cum ca absenta argumentului e astazi
 dintre toate, cea mai de neinteles minune
si am ales sa imi raman cu visul si-a nimanui; 
sau poate doar a mea.

tu ce mai faci? esti fericit? mai esti?
sau totu-i doar poemul ce l-am scris cu 2000 de ani in urma
noi toti, pe scoarta inasprit-a unui cosmos
mult prea impovarat de-atatea ganduri
taiati si despicati pana la os.

ori poate cosmosul ne e mormantul
iara poemele, cheite- de-a evada din cand in cand
in gandul unui strasnic necuvant
in gandul gandului Cuvantului
celui Dintai, sau celui 
de pe Urma.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu