joi, 19 februarie 2015

pictura Cuvantului


cum ai ajuns pe drumul asta? - m-a intrebat daimonul meu
cum ai ajuns, ma, pe drumul asta, sa stai de vorba cu mine
sa ma musti de buze, sa ma smotocesti
sa-mi prinzi mainile in lanturi florale si talpile picioarelor 
sa mi le speli cu fel de fel de uleiuri 
care mai de care?

cum ai ajuns, ma, pe drumul asta,
tu- habauca pamantului
care jumatate din viata n-ai facut altceva decat 
sa le ras-talmacesti pe toate?

- cum sa ajung, i-am raspuns
vezi tu, nu-i chiar atat de simplu sa ti le pui in cap pe toate-
intai l-am adunat pe trei cu patru
apoi pe patru l-am impreunat cu sapte.
apoi mi-am amintit un vis infinit al copilariei
apoi inca unul si inca unul
apoi am lasat sufletul sa-si picteze dorinta stravechii caste
din timpul ne-timpului.

am aflat astfel ca 11
nu e deloc ceea ce pare.

- si acum, ca ai aflat ce ai aflat, ce ai sa faci cu astea toate?!
m-a intrebat daimonul meu.
- ce ai sa faci, ma, cu viata asta a ta,
acum, ca ai aflat ce ai aflat?!

am sa astept cu (cata) minte (am), i-am raspuns
asa cum nu-mi prea sta in fire.
am sa astept o chemare a optului, un semn al infinitului stelar
si intre timp am sa ma pregatesc de-a primaverii 
curatenie.

- curat- murdar! zise daimonul meu privind catre mine.
Rosu-AlbAstrui- i-am raspuns.

(zambea complice 
daimonul meu catre mine.)

- cand ti-am spus toate astea te-ai inspaimantat, n-ai crezut
acum faci iar pe desteapta cu mine;
cine crezi ca-o sa priceapa poezia asta a ta
in afara de acei cativa, in afara de 
eu si cu tine?

- toti copiii pamantului o vor pricepe candva-
si tu stii asta bine!
pentru asta ai coborat din sfera aia a ta 
si-ai ales sa stai de vorba cu mine;
spune drept: 
te plictiseau ingrozitor gandurile pamantului,
nu-i asa?!?

dar daimonul meu nu raspundea.
ma privea neincetat cu lacrima aia din suflet
pe care o vedeam doar eu si alti cativa asemeni mie.

si-n timp ce lacrima-i de sange
din cupa se oferea pana la marginea pamantului-
se despleteau suvitele albastrui al fetei-ondinei
inspre undele marii cerului
pogorandu-se- urcandu-se.

si fata zambea cu lacrima ploilor pe obrazul curat-
si radacina si-o infigea adanc in steaua vazduhului
si-n urechi purtand a duhului soapta de casta
vestea zorilor zilei
Pictura Cuvantului 
Necuvantului.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu