vineri, 5 aprilie 2013

intru folos duhovnicesc


"Un frate a gresit  odata la Sketis, si s-a facut adunare, a trimis si dupa avva Moise, dar el nu voia sa vina. Atunci a trimis preotul dupa el sa-i spuna: vino, ca te asteapta lumea. El se ridica si veni. Lua atunci un cos ciuruit plin cu nisip, pe care il cara in spate. Ceilalti, iesindu-i in intampinare, ii spusera:
- Ce e asta, parinte?
- Pacatele mele se scurg dinapoia mea si nu le vad, si am venit eu azi sa judec pacatele altora.
Ei au ascultat, nezicand nimic fratelui, si il iertara."

"A zis avva SArmata: mi se pare mai bun omul care a pacatuit, daca stie ca a pacatuit si se caieste, decat cel care n-a pacatuit si se crede drept."

"A spus avva Xanthias: talharul era pe cruce, si dintr-un singur cuvant s-a indreptatit; iar Iuda era numarat impreuna cu apostolii si intr-o singura noapte si-a prapadit toata osteneala si s-a pogorat din ceruri in iad. De aceea, nimeni caruia ii merge bine sa nu se faleasca, fiindca toti cei care s-au increzut in ei insisi s-au prabusit."

"Avva Nistheroos cel mare se preumbla in pustie cu un frate, si cand au vazut un sarpe au fugit. Fratele ii spuse:
- Si tu te temi, parinte?
- Nu ma tem, copile. Dar e mai bine ca am fugit, ca n-a trebuit sa fug de duhul slavei desarte."

"Daca vrei sa te rogi cum se cade, nu amari sufletul nimanui, ca altfel in zadar alergi."

"Nu stie Satana ce patima invinge sufletul. El seamana, dar nu stie daca secera. Si cand vede sufletul inclinandu-se spre o patima, pe aceea o si hraneste."

"A zis avva Macarie: daca ne gandim la relele pe care ni le fac oamenii, indepartam puterea gandului la Dumnezeu; daca ne gandim la relele pe care ni fac demonii, atunci vom fi teferi."

"Calatorind odata avva Macarie impreuna cu fratii prin Egipt, a auzit un copil zicandu-i mamei sale: mama, e un bogat care ma iubeste si eu il urasc, si un sarac ma uraste si eu il iubesc. Avva  Macarie asculta, minunandu-se. Fratii ii zisera:
- Ce inseamna cuvantul acesta, parinte, de te-ai minunat?
Domnul nostru este, zau asa, bogat, si ne iubeste, iar noi nu vrem sa ascultam de El, iar vrajmasul noastru diavolul e sarac si ne uraste, iar noi iubim spurcaciunea lui."

"Spunea tot avva Macarie: daca te infurii mustrand pe cineva doar iti astamperi patima. Ca nu trebuie sa mantui pe altul pierzandu-te pe tine."

"Altaadata (lui avva Longin) i-au adus un demonizat. El le spuse: eu n-am ce sa va fac, mai bine duceti-va la avva Zenon. Atunci avva Zenon a inceput sa-l goneasca pe demon ca sa plece. Demonul incepu sa strige: 
- Nu cumva crezi, avva Zenon, ca din pricina ta plec? iata ca avva Longin se roaga acolo, impotriva mea; si temandu-ma de rugaciunile lui mai duc, altfel nu ti-as fi raspuns."

"Fiindca mare este inaltimea smereniei si mare caderea infumurarii, va sfatuiesc sa o iubiti pe una si sa nu cadeti in cealalta."

"A spus avva Ilie, al diaconiei: ce izbandeste pacatul acolo unde este cainta? 
La ce foloseste dragostea, acolo unde este mandrie?"

din "Patericul parintilor din pustia Egiptului"

Sa ne fie tuturor intru folos duhovnicesc in luptele pe care le avem de dus fiecare!
Si sa ne iubi unii pe altii si daca ne necajeste careva, sa ne amintim mereu "cine" anume ne necajeste si sa nu-l osandim pe fratele nostru. 
Bunul Dumnezeu sa ne ajute!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu