marți, 28 august 2012

te log pe tine, Umbla, sa ledevii Fiinta


 "Paznicul a pus cutitul deoparte si am privit amandoi Umbra.
- Nu ti se pare ca arata ciudat asa, desprinsa de trup? intreba el. Umbrele nu-s bune de nimic. Doar atarna la greutate si atat.
M-am apropiat de Umbra si i-am spus:
- Imi pare rau, dar trebuie sa te parasesc o vreme. N-am avut de gand sa fac asa ceva, dar a trebuit. Rezisti fara mine un pic?
- Un pic? Adica, pana cand? intreba Umbra.
- Nu stiu.
- O sa-ti para rau, zise ea in soapta. Nu mi-e clar ce se intampla aici, dar iti pot spune ca nu e normal ca omul sa se desprinda de umbra lui. Faci o mare greseala. Mi se pare foarte straniu locul acesta! Oamenii nu pot trai fara umbre si umbrele nu se pot descurca fara oameni."

"- Ai mai intalnit-o de cand te-ai lepadat de ea?
-  Nu. Am facut mai multe incercari sa luam legatura, dar nu m-a lasat Paznicul. Din motive de securitate.
- Era de asteptat sa fie dur. Pe de alta parte il inteleg, pentru ca el raspunde de umbre. Duce in carca taota raspunderea. Nici cu mine nu se poarta prea bland. E un individ dificil si nu prea pleaca urechile la doleantele altora. Cel mai bine e sa astepti sa-i treaca hachitele cand ai de rezolvat o problema.
- Am inteles. Dar de ce naiba se teme?
- Ii e teama ca nu cumva sa-ti recapeti Umbra. Daca se intampla asa ceva, o ia de la capat cu ritualul separarii."

"Inteleg ca ti-e greu, dar toata lumea trece prin asta. Trebuie sa rabzi si daca reusesti, esti salvat. Nu te vor mai apasa ganduri negre, nu vei mai suferi. Toate dispar. Sentimentele tranzitorii n-au nicio valoare. Te rog sa-ti uiti Umbra. Aici e capatul lumii, aici se sfarseste lumea. N-ai unde sa mergi."

H. Murakami, "La capatul lumii si in tara aspra a minunilor"

Vi-l recomand pe domnul acesta care pe mine ma cam tultura... :)



"Tu esti prinsa in cuie legata in lanturi,
Incerci naprasnic sa fugi,
Dac-astepti la apus voi deschide fereastra
Si-am sa te las sa te duci…

In spre luna tot fugi, calea vantul ti-o canta
Sa fii gata sa treci
Prin paduri pe carari cand noaptea-i adanca
In bolta ei sa te-neci

Tu esti libera, zboara, stii vantul aude,
Strigate-voci
Si-n ecou te astept , pe-ale lui unde
La mine sa te intorci

Eu sunt ancora ta , tu esti forma sub soare,
Ostatica trupului meu
In playback faci cum fac miscarea ,miscare
Stiu ca ti-e greu

Tu esti umbra mea prinsa in cuie , in lanturi
Sa fugi naprasnic incerci,
Dac-astepti la apus voi deschide fereastra(voi deschide fereastra)
Si-am sa te las iar sa pleci…(X4)

Si-am sa te las iar sa pleci…
Si-am sa te las iar sa pleci…
Si-am sa te las iar sa pleci…
Si-am sa te las iar sa plecï…"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu