vineri, 16 septembrie 2016

pe pleoapele pline de stele

laura plus maria egal... ?!?

orele se scurgeau pe pereti ca o igrasie a gandului-glasului
ochii cei nespalati indemnau inspre infinitul prapastiei
dimineata tremura, sfartecata, pe cararea Ghimpelui- Aschiei

- scoate sabia, a zis Ingerul meu
mai apara-ti si tu viata, ne-Toato!
- scoate-ti sabia si joaca-te cu ea cum ai juca sotron pe un camp 
cu o fetiscana neghioba.

umbrele, palidele se prefaceau a nu intelege decorul-
umbrele, palidele, nu puteau tolera 
A si Morul-

o, putinta a mea de a innopta desteptarea
o, neputinta a spaimei de a ma stii iar si iar, 
fata in fata cu domnul cel Agresorum

- scoate sabia, nu pleca! a spus daimonul, aparatorul
- scoate sabia, lupta-te iar, fie si numai de dragul humorului

am scos sabia, 
insa din frunte inca ii picura sangele trecutelor fapte-
am scos sabia,
insa in inima lui am auzit ragetele unei fiare turbate

- pune sabia la locul ei! mi-a spus Ingerul cu cei sase ochi
am sa-ti spun o poveste...
- pune sabia la locul ei! a spus daimonul meu
am sa-ti inventez o nepieritoare de veste

- tu vezi si auzi Ne-vazutul, ne-toato!
- tu vezi si auzi Re-nascutul, desteapto!

uite aici amintirea Povestii, a spus
o sa-ti tina de aripi!
uite aici nemurirea Povestii, a spus
o sa-ti fie chemare!

uite aici, sarpele ce l-ai visat! sa inveti de la el-
uite aici, dorul celui imbratisat! (sa ramai o vreme in el-)
uite aici, vezi, Fiinta!
ai primit ceea ce n-ai sperat pentru ca ai pus spada in teaca!
uite aici, prietenii cei mai vitali decat ingerimea
uite aici, imblanzitorul sufletului tau zbuciumat-
sa-ti reamintesca viata- plutirea.

am inchis ochii-
cususe un vis daimonul meu pe pleopele pline de stele-
si mi s-a facut dor de noaptea aceea
cand ne vizitasera niste iele-
cand fricile se facusera mici si ne-am trezit dintr-o data
brate in brate
cand randuielile cele dogmatice se prabusisera
si-am resimtit iarasi, pret de o clipa
Viata in Oase
cand ne pitisem unul intr-altul pana la sufocare
cand ritualuri stravechi renasteau intr-un fel de purificare-

si-am plans de dorul dorului
unui vis care nici n-a inceput sa se nasca-
caci, Doamne, Doamne, sabia ce-as mai fi scos-o din teaca...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu