sâmbătă, 12 aprilie 2014

descantecul legendarului nimb


Calauzei... 
visez marea
visez tot mai des marea
fluturandu-si valurile transparentei

spre impietritul zidit impietrit

trup al meu

 
sa te scufunzi
sa te scufunzi in tine insuti pana la epuizare

sa rascolesti geamandura crugurilor

si sa treci
dincolo
pana cand iti amintesti de tine

un fel de cal alb fiind-

 
sa iti urnesti tot mai spre larg
provocarea

pana unde nici cu ochiul abscons

nu mai zaresti

zarea


cata singuratate

cata serenitate

neexprimata-

si ce surpriza

caii-
 
aici

numai cu ei ma mai inteleg


valuri inspumate- coamele lor

explorari fara putinta de tagada

pacat!

pacat ca el are dreptate mereu:

pacat
ca ne-am batut joc si de cai-
spune el.
dar pana la urma

nimic nu ramane fara de plata

in acest dans al astrilor reci

in care nu ne incredem

mai niciodata


si acesta e cel mai infiorator aspect

dintre toate

ca nu am invatat sa oprim

din radacina

furtuna-


am zarit in larg un val

ca o gura flamanda de furnico-leu intarcat

am inchis repede usa

nu stiu cum se face ca poti gasi o usa  
in largul marii-
 
si am auzit dincolo de ea
doar ragetele unei fiinte turbate

suspinand de dorul blandetii acolo

in neantul infiorator

de carunt


au imbatrinit turbarile in noi-

inca dam piept in piept

cu splendori si grozavii

din acestea
 
si pasind stangaci
pe tarmul tineretii fara de batranete

si al vietii fara de moarte

imbatranim instantaneu-


am reusit s-o facem

si pe asta


iata un tinut sfasiat de aceiasi balauri

si aceeasi muma salbatica

a padurii


o usa inchisa nu inseamna nimic

cata vreme-n valea plangerii sculptam
aceleasi degete aratatoare

am invatat?!

nu am invatat nimic-

nici macar sa pasim pe nisipul marii

fara sa-i impovaram

stralucirea

 
am invatat doar sa iscodim caii
sa le admiram

gratia

nobletea

descantecul legendarului nimb-


in rest

mai nimic-

 
am mai invatat sa inchidem
aceeasi usa
dar nici macar nu stim
 
daca la timp

(7 iunie 2012)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu