luni, 12 martie 2012

altei lumi destinul meu se-nchina...

"N-o să-ncep ca să mă mint în van,
Grijile vin inima s-o-nfrunte.

De ce oare trec drept şarlatan

Şi trec drept scandalagiu de frunte?


Nu sunt hoţ şi nici codrean tâlhar,

N-am scurtat prin temniţi nici o viaţă,

Nu-s dacât al străzilor ştrengar

Ce zâmbeşte tuturor în faţă.


Sunt obraznic moscovit hai-hui

Şi prin Tversk, pe hudiţi când mă-mpinten,

Fiecare câine-al nimănui

Recunoaşte umbletul meu sprinten.


Fiecare gloabă cu pas sfânt

Dă din cap în drum de mă-ntâlneşte.

Vitelor prieten bun le sunt,

Versul meu de chin le lecuieşte.


Port cilindru - nu pentru femei,

Patimi sterpe n-am de ce pricepe.

Ca să-i smulg tristeţei din temei,

Pot în el să dau ovăz la iepe.


Nu-s legat de oameni nicidecât,

Altei lumi destinul meu se-nchină.

Fiecărei javre eu la gât

I-aş lega cravata cea mai fină.


Deci de azi n-am să bolesc în van,

Inima uita-va să se-ncrunte.

Pentru asta trec drept şarlatan

Şi trec drept scandalagiu de frunte."


Serghei Esenin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu